Naprawa czy kupno nowych akcesoriów – w co warto zainwestować, będąc graczem?

Akcesoria do gier to nieodłączne elementy umożliwiające wirtualne potyczki. Urządzenia te są nieustannie eksploatowane przez graczy i tym samym narażone na różne uszkodzenia. Czy warto je serwisować? A może co jakiś czas wymieniać na nowe?

Artykuł powstał przy współpracy z Fixit.

Skuteczne serwisowanie a kupno nowych akcesoriów – to trzeba wiedzieć!

Dla każdego gracza myszka i klawiatura są niezbędnymi peryferiami, które pozwalają mu całkowicie oddać się rozgrywce. To dzięki nim kontroluje się ruchy postaci i wchodzi na wyższy poziom gamingowych potyczek. Podstawowym akcesorium jest jednak klawiatura. Gracze mają w czym wybierać, na rynku są dostępne klawiatury membranowe lub mechaniczne. W tych ostatnich rzeczywista żywotność klawiszy jest wyższa niż w klawiaturach membranowych. Dzieje się tak, dlatego że guma znajdująca się pod klawiszem po jakimś czasie luzuje się, przez co jego skok może się zepsuć. Klawiatury mechaniczne posiadają przełączniki działające na zasadach zautomatyzowanych. Ale istnieją również rozwiązania udoskonalone – czyli zamiast przełączników mechanicznych stosuje się przełączniki optyczne. Jest to typ klawiszy wykorzystujących technologię podczerwieni, która odpowiada za aktywację każdego z przycisku. Mimo tego, trwalsza technologia wykorzystywana przy produkcji klawiatur mechanicznych nie pozostaje bez wad. Do najczęstszych problemów zaliczają się tzw. „double-click” lub zacinanie się mechanizmu na sprężynce.

 

Porady eksperta – o czym należy pamiętać, by właściwie dbać o akcesoria?

Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, związanych z usterkami akcesoriów komputerowych, należy przede wszystkim:

  • Być bardzo ostrożnym, żeby nie zabrudzić klawiatury. Dlatego lepiej powstrzymać się od jedzenia i picia w trakcie korzystania z urządzenia. Niektórzy gracze, zakrywają nawet klawiaturę specjalnym etui po zakończeniu rozgrywki;
  • Warto pamiętać, że akcesoria komputerowe są urządzeniami delikatnymi. Należy je zatem obsługiwać z należytym wyczuciem, bez generowania silnych nacisków ze strony palców dłoni;
  • Nie zaleca się potrząsania akcesoriami w jakiejkolwiek sytuacji, nawet gdy zostały zabrudzone lub zalane;
  • Nie powinno się kłaść na akcesoriach żadnych rzeczy, takich jak: książki, zeszyty, notatki;
  • Nie należy zezwalać zwierzętom domowym na siadanie na klawiaturze czy myszy;
  • Zaleca się czyszczenie urządzeń stosowną ściereczką i płynem, by usuwać regularnie kurz z ich powierzchni;

Zdarzyć się jednak może, że klawisze odmówią posłuszeństwa w trakcie rozgrywek. Użytkownik urządzenia powinien wtedy podjąć decyzję o jego naprawie i to niezależnie, czy używa klawiatury membranowej, czy mechanicznej.

„Na pewno warto zorientować się, czy istnieje możliwość serwisowania danego sprzętu. Naprawa jest często opłacalna dla Klienta zarówno w czasie trwania gwarancji, jak i w okresie pogwarancyjnym – nierzadko serwis okazuje się być bardziej atrakcyjny cenowo w stosunku do zakupu nowego urządzenia. Takie rozwiązanie należy też do zdecydowanie bardziej ekologicznych poprzez redukcję wytwarzanych elektrośmieci” – mówi Michał Wróbel, Branch Manager w Fixit.

Trzeba mieć świadomość, że nawet najostrożniejsze korzystanie i dbanie o urządzenie nie przedłuży trwale czasu jego funkcjonowania. Nie bez powodu producent określa żywotność myszy czy klawiatury poprzez ilość gwarantowanych kliknięć. Jeżeli klawiatura zacznie się zacinać, klawisze nie będą wracały do pierwotnej pozycji, to znak, że trzeba zastanowić się nad zakupem nowego urządzenia.

 

Naprawa a nabycie nowych akcesoriów do gier – co ostatecznie wybrać?

Konsumenci mają bardzo indywidualne podejścia do kwestii naprawy czy zakupu nowych akcesoriów do gier. Jeżeli w jakiś sposób pozostają silnie przywiązani do sprzętu, to pomimo jego awarii nie będą chcieli kupić nowego akcesorium, tylko naprawić już użytkowane. Koszt serwisowania może mieć wtedy dla takiego konsumenta drugorzędne znaczenie. Problemem jest jednak sytuacja, gdy akcesoria potrzebują naprawy, a na rynku nie ma części pozwalających na ich serwis. Klient w takiej sytuacji jest zmuszony zastanowić się nad wymianą urządzenia na inne – nowe.

Zdarzają się też okoliczności, gdy użytkownicy przy wysokich kosztach naprawy, przewyższających wartość akcesorium, wybierają zakup nowego sprzętu o tym samym lub zbliżonym modelu. Takie podejście klienta oparte jest wtedy na pobudkach finansowych.

“Próg rentowności naprawy jest rozumiany bardzo subiektywnie przez konsumenta. W większości przypadków można stwierdzić, że jeżeli koszt reperacji nie przekracza 70% wartości urządzenia, to ze względów ekonomicznych, warto go serwisować. Zdarzają się jednak sytuacje, że klient decyduje się na naprawę ze wspomnianych powodów sentymentalnych. Wtedy to koszt całkowity serwisu może wynieść nawet do 90% wartości urządzenia” – dodaje Michał Wróbel, Branch Manager w Fixit.

Wybierając naprawę lub zakup nowego akcesorium, gracz powinien wziąć pod uwagę zarówno swoje podejście do użytkowanego sprzętu, jak i kondycję klawiatury czy myszki. Po przeanalizowaniu tych kwestii, decyzja co ostatecznie zrobić, czy kupić czy naprawić urządzenie, będzie na pewno bardziej świadomą i lepszą.


Pamiętaj, aby przed zakupem zawsze sprawdzać cenę → Najniższe ceny gier znajdziesz na Ceneo.
Kupując za pośrednictwem naszego linku wspierasz rozwój naszego portalu, dziękujemy!


Dzięki, że doceniłeś nasz wkład i przeczytałeś ten wpis do końca! Jesteś częścią naszej społeczności i to od Ciebie zależą nasze dalsze kroki. Możesz nam pomóc:

  • zostawiając komentarz - wiele się nie napracujesz, a my dowiemy się na czym Ci zależy,
  • polub nasz fanpage na Facebooku, żebyś z łatwością otrzymywał informacje o naszej działalności,
  • daj znać znajomym - razem stworzymy wielką społeczność "Testerów Gier",
  • zasubskrybuj nasz kanał YouTube jeżeli chciałbyś, abyśmy publikowali więcej filmów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *