fbpx

Frost Giant Studios – nowe studio założone przez weteranów branży

W zeszłym tygodniu Blizzard ogłosił, że prace nad StarCraft 2 dobiegają końca. Nie była to szczególnie szokująca zapowiedź – w końcu StarCraft 2 ma już 10 lat. Niemniej jednak jest to koniec pewniej epoki dla jednego z najlepszych RTS-ów wszechczasów.

Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Otóż kilku weteranów branży gier, którzy swego czasu pracowali dla Blizzarda, zaprezentowało właśnie nowe studio o nazwie Frost Giant Studios. Na ich oficjalnej stronie internetowej, możemy przeczytać: „Real Time Strategy Returns”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy:  „Strategia czasu rzeczywistego powraca”.

„Naszą misją jest stworzenie wspaniałego RTS-a na PC!. Mieliśmy zaszczyt pracować dla największych firm w branży. Teraz nadszedł czas, aby kontynuować dziedzictwo wspaniałych opowieści, innowacyjnej rozgrywki w trybie współpracy oraz e-sportu. Wszystko to sprawia, że gry typu RTS są tak niesamowite!”.

Frost Giant Studios – skład zespołu i plany na przyszłość

Obecny skład zespołu prezentuje się następująco:

  • Tim Morten – dyrektor produkcji i dyrektor generalny (były dyrektor produkcji StarCraft 2 i C&C: Generals 2)
  • Tim Campbell – dyrektor gry i prezes (były dyrektor gry Wasteland 3, główny projektant kampanii do Warcraft 3: The Frozen Throne)
  • Cara LaForge – kierownik ds. operacji biznesowych (były starszy kierownik programu Blizzard Esports, współzałożycielka Day [9] TV)
  • Jesse Brophy – dyrektor artystyczny (były główny artysta StarCraft 2 i główny artysta Diablo 4)
  • Ryan Schutter – główny projektant UX (były główny projektant StarCraft 2, twórca GameHeart)
  • Kevin Dong – główny projektant trybu co-op (były główny projektant trybu co-op w StarCraft 2, kierownik projektu w Team Liquid)
  • Joseph Shunk – główny inżynier (były inżynier rozgrywki w StarCraft 2 i Warcraft 3: Reforged)
  • Austin Hudelson – główny inżynier ds. serwerów (były inżynier ds. serwerów w StarCraft 2)
  • Micky Neilson – pisarz [zewnętrzny] (były kierownik wydawniczy i starszy pisarz w Blizzard, autor dwóch bestsellerów NY Times)

Na stronie VentureBeat możemy przeczytać, że Morten stwierdził, iż ma lepsze szanse na stworzenie zupełnie nowego RTS-a poza Blizzardem – nie dlatego, że Blizzard nie dba już o ten gatunek, ale dlatego, że dzieje się w nim zbyt wiele innych rzeczy. I wydaje się, że na razie wszystko jest na dobrej drodze, aby udało się osiągnąć sukces, ponieważ na stronie możemy przeczytać, że Frost Giant Studios zebrało już 4,7 miliona dolarów na sfinansowanie swojej pierwszej gry.

„Wiedziałem, że nadszedł czas, abym odszedł od Blizzarda. W międzyczasie badałem, czy możliwe jest zebranie funduszy na nowy RTS” – powiedział Morten. „To niesamowite, jak ten ekosystem finansowania gier się rozwinął i wciąż to robi” – dodał.

Szczegóły nie zostały jeszcze ujawnione, ale wygląda na to, że studio zamierza trzymać się sprawdzonych schematów. Frost Giant nie ma na celu „ponownego wynalezienia” gatunku, ale „zamiast tego będzie opierać się na sprawdzonych schematach. RTS może ewoluować, ale nie musi stać się czymś zasadniczo innym”.

Co o tym sądzicie? Trzeba przyznać, że sytuacja wygląda naprawdę ciekawie, bo przecież nie tak dawno pisaliśmy o powstaniu innego nowego studia – DreamHaven. Pozostaje nam czekać, na szczegóły dotyczące pierwszych gier z nowo powstałych wytwórni.

Źródło: Frost Giant Studios; VentureBeat


Pamiętaj, aby przed zakupem zawsze sprawdzać cenę → Najniższe ceny gier znajdziesz na Ceneo.
Kupując za pośrednictwem naszego linku wspierasz rozwój naszego portalu, dziękujemy!


Dzięki, że doceniłeś nasz wkład i przeczytałeś ten wpis do końca! Jesteś częścią naszej społeczności i to od Ciebie zależą nasze dalsze kroki. Możesz nam pomóc:

  • zostawiając komentarz - wiele się nie napracujesz, a my dowiemy się na czym Ci zależy,
  • polub nasz fanpage na Facebooku, żebyś z łatwością otrzymywał informacje o naszej działalności,
  • daj znać znajomym - razem stworzymy wielką społeczność "Testerów Gier",
  • zasubskrybuj nasz kanał YouTube jeżeli chciałbyś, abyśmy publikowali więcej filmów.
Seweryn Kułak

Seweryn Kułak

Pasjonat gier komputerowych. Od dziecka ogrywa różne tytuły: od prostych symulatorów, po skomplikowane RPG i RTS. Z wykształcenia tłumacz j. angielskiego, który liczy, że kiedyś uda mu się zostać profesjonalnym tłumaczem gier komputerowych.