Monster Hunter World – ponad 6 mln sprzedanych kopii w dwa tygodnie

Nominowana do najbardziej oczekiwanej gry roku, produkcja studia Capcom jest piątą odsłoną serii fantasy o zabijaniu potworów. Tytuł zadebiutował na rynku gier 26 stycznia i zebrał świetne noty od recenzentów.

Po dwóch tygodniach od dnia premiery, Monster Hunter World zostało zakupione ponad 6 milionów razy. Na czele państw, w których gra jest dystrybuowana, okazuje się stać rodzimy kraj dewelopera – Japonia, z wynikiem 1,5 mln. Co więcej, już trzy dni po premierze, gra została sprzedana w 5 milionach kopii łącznie. Najnowszy produkt Capcomu jest najchętniej kupowanym w całej serii.

Czy mamy do czynienia z najlepiej sprzedającą się grą roku? W tym momencie nie sposób tego stwierdzić, należy pamiętać, że na horyzoncie widnieje jeszcze kilka znaczących premier, m.in. długo wyczekiwany Red Dead Redemption 2, kontynuacja klimatycznej produkcji opartej na prozie Głuchowskiego – Metro Exodus – a także kolejna odsłona brutalnego slashera God of War. Największą konkurencję zdaje się stanowić pierwszy z wymienionych tytułów, a to za sprawą rzeszy fanów oczekujących na sequel bardzo udanego dzieła firmy Rockstar, znanej głównie z serii GTA.

Kamil Wiechnik

Weteran gier wideo, mający styczność z praktycznie każdym gatunkiem. RPG’owy ekspert, scenariuszowy wyjadacz, growy znawca. Wszędzie dostrzega alegorie, nawiązania do ogólnopojętej kultury i głebokie przesłania egzystencjalne. Prywatnie fan dobrego horroru, niegardzący ambitną parodią. Hip-Hopowy słuchacz, preferujący klimaty oldschoolowe.

Kamil Wiechnik

Kamil Wiechnik

Weteran gier wideo, mający styczność z praktycznie każdym gatunkiem. RPG'owy ekspert, scenariuszowy wyjadacz, growy znawca. Wszędzie dostrzega alegorie, nawiązania do ogólnopojętej kultury i głebokie przesłania egzystencjalne. Prywatnie fan dobrego horroru, niegardzący ambitną parodią. Hip-Hopowy słuchacz, preferujący klimaty oldschoolowe.