fbpx

For Honor straciło 95% graczy

W zaledwie 3 miesiące od największej premiery Ubisoftu w 2017 roku, For Honor przegoniło jedno z największych rozczarowań roku ubiegło, tj. The Divison, tracąc 95% z bazy graczy na Steamie – jak pisze GitHyp.

Rok temu, serwis GitHyp informował, że najlepiej sprzedająca się gra Ubisoftu w historii, The Division, straciła  93% bazy graczy  w przeciągu pierwszych 3 miesięcy na rynku. Teraz, 3 miesiące po premierze największego tytułu przewidzianego na 2017 r., For Honor przebiło ten wynik.

For Honor miało trudny start. Różne problemy techniczne doprowadziły do odejścia od gry ponad połowy graczy w przeciągu pierwszych dwóch tygodni na Steamie. Podobne zdarzenie miało miejsce na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, zgodnie z wewnętrznymi systemami aktywności Ubisoftu. I mimo, że gra startowała ze znacznie mniejszą bazą graczy niż The Division, to jednak podążyła podobną ścieżką co gra oparta na prozie Toma Clancy’ego.

Jak wielu graczy, z zainteresowaniem przyglądaliśmy się grze przed jej premierą. Unikalny system walki wykorzystany w środowisku multiplayer rokował mnóstwo zabawy i współzawodnictwa. Dodatkowo fakt udostępnienia bety był ogromnym plusem od strony developerów, o czym świadczy chociażby osiągnięcia #1 na liście Twitcha . Jednakowo – być może właśnie to przyczyniło się do rychłego upadku zainteresowania graczy, z których aż 62% odstąpiło od gry po pierwszym tygodniu.

Wczesną zapowiedzią problemów z tym związanych, był fakt, iż w momencie premiery w grę grało o 36% osób mniej, niż podczas bety. Weekend startowy posiadał 45 tysięcy graczy, podczas gdy w betę zagrywało się jednocześnie do 71 tysięcy graczy, umiejscawiając grę na trzeciej pozycji najchętniej granych gier na Steamie.
Fani mieli dość braku wsparcia i zorganizowali bojkot gry w dniu 3 kwietnia, z zamiarem otrzymania większej ilości komunikacji od strony twórców. Szybko odpowiedź od Ubisoftu nie wystarczyła aby powstrzymać blackout gry od wpływu na spadek ilości graczy. Mimo prób francuskiej firmy, starania z ich strony były niewystarczające dla utrzymania graczy przy swojej produkcji.

Spadek ilości graczy For Honor na przestrzeni czasu
Spadek ilości graczy For Honor na przestrzeni czasu [źródło : GitHyp]
Drugi sezon For Honor wprowadził od 16 maja nowe jednostki, mapy i osprzęt, co nieco wspomogło środowisko gry. Odnotowano niemal natychmiastowy skok z 2,2 tysiąca do 4,7 tysiąca graczy na godzinę. I choć liczono, że to dobry prognostyk zwiastujący tendencje zwyżkową, w niecały miesiąc później ilość aktywnych graczy zbliżona jest do tej sprzed premiery sezonu drugiego.
I choć jest to kolejna gra, z tak znaczącym spadkiem playerbase’u, wydawca jednak świętuje sukcesy z inną produkcją – Rainbow Six: Siege. Taktyczna strzelanina dostępna jest za coraz mniejszą cenę, a w połączeniu z ciągłymi update’ami daje to stałą i wierną rzeszę graczy. Co więcej, baza graczy rozrosła się w przeciągu ostatniego roku.

A wy co sądzicie o takiej polityce Ubisoftu i o samym For Honor? Czy zasłużyło na tak wczesną śmierć?


Pamiętaj, aby przed zakupem zawsze sprawdzać cenę → Najniższe ceny gier znajdziesz na Ceneo.
Kupując za pośrednictwem naszego linku wspierasz rozwój naszego portalu, dziękujemy!


Dzięki, że doceniłeś nasz wkład i przeczytałeś ten wpis do końca! Jesteś częścią naszej społeczności i to od Ciebie zależą nasze dalsze kroki. Możesz nam pomóc:

  • zostawiając komentarz - wiele się nie napracujesz, a my dowiemy się na czym Ci zależy,
  • polub nasz fanpage na Facebooku, żebyś z łatwością otrzymywał informacje o naszej działalności,
  • daj znać znajomym - razem stworzymy wielką społeczność "Testerów Gier",
  • zasubskrybuj nasz kanał YouTube jeżeli chciałbyś, abyśmy publikowali więcej filmów.
Avatar

palec911

Absolwent Politechniki Gdańskiej. Elektryk z zawodu. Gracz z powołania. Współzawodnictwo, gry sportowe, multiplayer - to mój żywioł. Nie pogardzę dobrym erpegiem ani grą akcji TPP. Ponadto kinomaniak i gdy czas pozwoli, to siądę z dobrą książką.