fbpx

Crash Bandicoot wraca w czerwcu!

Kiedy Crash Bandicoot się pojawi?

Zapowiadają się gorące wakacje! Czekaliśmy na to wszyscy, pytanie brzmiało: kiedy Crash Bandicoot w nowym wydaniu ujrzy światło dzienne? Wszystko wskazuje na to, że ponownie będziemy mieli do czynienia z sympatycznym jamrajem pasiastym w tej grze. Twórcy postarali się, aby gra przeszła przez tygiel raz jeszcze, nowsza, lepsza, z większymi możliwościami…

Activision i Vicarious Visions naprawdę się tym razem postarali. Na nasze ręce trafi wersja z ulepszoną grafiką, nowymi checkpointami, punktami zapisu i innymi, wspaniałymi dodatkami. Kiedy Crash Bandicoot? Już trzydziestego czerwca! Szykujcie swoje PlayStation!

Zobaczmy, co na ten temat mówią twórcy. Na pierwszy ogień: data!

Czemu tak późno?

Żeby was podręczyć!

A tak poważnie, z naszego punktu widzenia terminarz musiał być dopięty na ostatni guzik. Musieliśmy być pewni, że dostarczenie gry odbędzie się w sposób płynny. Dowiedzenie się takich rzeczy zajmuje jednak chwilę. (Kara Massie, Producent)

Co się zmieniło w grafice, jeśli odnieść to do oryginalnej gry?

To świetne pytanie – pracowaliśmy nad tym naprawdę ciężko. Dodanie nieco prawdziwie wyglądającego światła do silnika PBR (Physically Based Rendering), zwiększenie nieco rozmiaru tekstur sprawia, że wygląda to nieco inaczej niż oryginał.

Generalnie zależało nam na tym, żeby przerobić każdy poziom tak, by gracz nadal czuł się jak w oryginalnej wersji, jednakże staraliśmy się, żeby otoczenie było wesołe, kolorowe i sprawdzało się dobrze w szybkiej, zwrotnej akcji. Dodaliśmy do tego nieco nowej technologii. (Dustin King, Art Lead)

Który tworzyło ci się najprzyjemniej i dlaczego?

Podobała mi się praca z prehistorycznymi poziomami, jako, że uznałem je za dobrą bazę do reinterpretacji. Zdałem sobie sprawę, kiedy zacząłem nad nimi pracować, iż dodanie większej ilości zieleni czyni okolicę bardziej ziemistą, prehistoryczną, które można byłoby odebrać jak wyjętą prosto z tych książek o dinozaurach, które uwielbiałem jako dziecko. Zdecydowałem też, że ścieżka będzie przypominać raczej płytkie bagno, ponieważ dół ze smołą będzie bardziej spowalnia postać.

Lubię kontrasty: ziemia, woda, ogień, rośliny. Efektywne ich łączenie sprawiło mi mnóstwo frajdy. (Aaron Trulson, Enviroment Artist)

Moim ulubionym poziomem było Future Frenzy. Pełen był świateł i znaków w tych fantastycznie futurystycznych kształtach. Mnóstwo frajdy sprawiło mi sprawianie, by miasto ożyło wraz z tymi swoimi wszystkimi neonowymi znakami i mrugającymi światłami. Przeniesienie tych świetlnych refleksji na budynki było co prawda już zadaniem ludzi od silnika, ale i tak jestem zadowolony z tego jak to wyszło. (Jeffrey Lee, Enviroment Artist)

Moimi ulubionymi poziomami do pracy okazały się Deep Trouble i Under Pressure. Te wszystkie plansze wypełnione kolorowymi, egzotycznymi roślinami podmorskimi ożywiały mapę. Chciałem nadać im głębi – stąd wyglądają jak pełnoskalowy ocean. (Andrew Lee, Enviroment Artist)

Czy N. Sane Crash nosi szorty, jorty czy dżinsy?

Wow! Musiałem sprawdzić, czym są jorty!

W naszej wersji Crash zakłada szorty surfera, ponieważ było to najbliższe kształtem, kolorem i stylem do tego, w co ubierał się w oryginalnej wersji i było zgodne z tym, co pokazało nam Sony. Poza tym, świetnie pasuje do klimatu lat dziewięćdziesiątych. (Dustin King, Art Lead)

Kto jest odpowiedzialny za dubbing?

  • Fred Tatasciore (Dingodile, Koala Kong, Komodo)
  • Debi Derryberry (Coco, Tawna)
  • Greg Eagles (Aku Aku)
  • Dwight Schultz (Papu, Lab Assistant)
  • Maurice LaMarche (Nitrous Brio, Lab Assistant)
  • John DiMaggio (Uka, Tiny Tiger)
  • Jess Harnell (Crash Bandicoot, Pinstripe Potoroo, Ripper Roo)
  • Corey Burton (Doctor N. Gin, Doctor N. Tropy, Baby Cortex)
  • Lex Lang (Dr. Neo Cortex)

Dlaczego przerobiliście ścieżkę muzyczną zamiast po prostu użyć oryginalnej?

Przerabiając ścieżkę dźwiękową mieliśmy na celu dostosowanie jej do grafiki o wysokiej rozdzielczości i zaktualizowanego wyglądu gry. Oryginalna muzyka była świetnie skomponowana i dopasowana do możliwości, które dawał procesor i pamięć ówczesnego PlayStation. Teraz, z rozbudowanymi narzędziami tworzenia, możemy poprawić jakość dźwięku pozostając wiernym oryginalnej kompozycji. (Justin Joyner, Audio Lead)

Remaster czy remake? To remake, prawda? Takie prawdziwe? Określcie się, proszę!

To remaster gry typu AAA (Triple A – oznacza grę, od której oczekuje się wysokiej jakości dobrej sprzedaży). Oddajemy całą naszą miłość i skupiamy uwagę na wszystkich szczegółach w naszych grach AAA. Budujemy je używając pierwotnych plansz gry, aby pozostała tak zbliżona do oryginału jak to tylko możliwe. Używamy również określenia „remaster plus”, ponieważ zawarliśmy dużo nowości, które, jak mamy nadzieję, fani pokochają. (Dan Tanguay, Game Director)

Widziałeś mój pomysł? Przeczytałeś nasz temat? Widziałeś moje wideo? Dostałeś mój list?

Sprawdzamy wszystko, co pojawia się w sieci oraz czytamy wszystkie listy. Ale szczerze, jesteśmy bardzo, naprawdę bardzo zajęci. Widziałeś tę datę? To się zbliża naprawdę wielkimi krokami. Tak jak wy, my również jesteśmy fanami Crasha i czujemy, że musimy się bardzo postarać nad tym, co jest dla was ważne. Jest tyle rzeczy, które musimy wyjaśnić i zrobimy to – w swoim czasie. Póki co, wiedzcie, że was kochamy, kochamy wasze miłe słowa i wasze ogromne wsparcie dla nas.  (Kara Massie, Producent)

To bardzo miłe! A czy wy czekacie, kiedy Crash Bandicoot się pojawi? Przygotowaliście się już do nowej odsłony tego kultowego tytułu?


Pamiętaj, aby przed zakupem zawsze sprawdzać cenę → Najniższe ceny gier znajdziesz na Ceneo.
Kupując za pośrednictwem naszego linku wspierasz rozwój naszego portalu, dziękujemy!


Dzięki, że doceniłeś nasz wkład i przeczytałeś ten wpis do końca! Jesteś częścią naszej społeczności i to od Ciebie zależą nasze dalsze kroki. Możesz nam pomóc:

  • zostawiając komentarz - wiele się nie napracujesz, a my dowiemy się na czym Ci zależy,
  • polub nasz fanpage na Facebooku, żebyś z łatwością otrzymywał informacje o naszej działalności,
  • daj znać znajomym - razem stworzymy wielką społeczność "Testerów Gier",
  • zasubskrybuj nasz kanał YouTube jeżeli chciałbyś, abyśmy publikowali więcej filmów.
Emilia Wyciślak

Emilia Wyciślak

Polonistka, entuzjastka fantastyki, graczka RPG. W wolnym czasie, którego nie posiadam, pochłaniam dziesiątki książek, gier, filmów i seriali.