Fortnite górą, a Epic Games Store zarabia coraz mniej. Statystyki za rok 2023

Dokładnie rok temu pisałem o statystykach Epic Games Store z 2022 roku. Tytuł wpisu brzmiał „Epic Games Store radzi sobie coraz gorzej”. Mija kolejne 12 miesięcy i EGS ma się… jeszcze gorzej. No, pomijając Fortnite, który tylko zyskał na popularności.

Cały wpis Epica podsumowujący rok 2023 znajdziecie na ich oficjalnej witrynie (o tutaj), a teraz skupimy się na tych najważniejszych statystykach:

  • Kont założonych w sklepie wciąż przybywa. Jest nas 270 milionów, czyli o 40 mln więcej niż w 2022 roku, jeżeli liczymy tylko graczy pecetowych. O wiele więcej jest również aktywnych klientów – 7 mln więcej niż rok temu.
  • Rośnie liczba gier w sklepie: możemy zakupić obecnie ponad 2900 tytułów.
  • Ciekawie się robi przy kwestii zarobków. Na pierwszy rzut oka Epic Games Store zarobił znacznie więcej niż w poprzednim roku. Wydaliśmy aż 950 mln $ na wszystkie usługi EGS, licząc też Fortnite. Tak – hit sprzed 7 lat nadal jest królem rynku, a wydane ostatnio Lego Fortnite tylko ociepla jego wizerunek. Gorzej robi się, gdy zerkniemy na zarobki z samych gier third-party, bo na nich sklep ma przecież zarabiać. Nie wliczając więc Fortnite’a, Epic zarobił z tych gier 310 mln $, czyli 13% mniej niż w 2022 roku. Muszę tu wspomnieć o tym, że według analityków EGS miał być na plusie 658 mln $ już dwa lata temu, a w 2024 niemożliwe wręcz 838 mln. Dopóki jednak Fortnite przynosi takie dochody, o EGS możemy być spokojni.
  • Rozdano 86 darmowych gier wartych razem ponad 2000 dolarów, odebrano je ponad 580 mln razy. Dla porównania – w 2022 roku obdarowano nas 99 grami, które razem odebrano w liczbie 700 mln sztuk. W skrócie: spadła każda z tych trzech statystyk.
  • W 2023 roku dodano parę funkcji do sklepu, m.in. cashback (program Nagrody Epic), narzędzia do samopublikowania produkcji, a Epic od tego roku daje developerom 100% przychodów podczas pierwszych sześciu miesięcy ekskluzywności na Epic Games Store.

A co Epic ma w zanadrzu na 2024 rok? Dalszy rozwój aplikacji Epic Games Launcher, wprowadzenie obsługi subskrypcji, a także dynamiczne pakiety, czyli dostosowanie celu do posiadanych już gier z serii. Najważniejsza z nowości jest wymieniana na końcu wpisu – Epic Games Store trafi na iOS, jako że rok 2023 to ostateczne zakończenie batalii między Apple a Epic Games. Niekorzystnej dla żadnej ze stron, ale przynajmniej Fortnite będzie mógł wrócić na sprzęty Jabłka i zarobić kolejne miliony. Na koniec nadmienie niepokojący fakt – nie wspomniano, czy rozdawnictwo gier będzie kontynuowane.

Epic Games Store radzi sobie coraz gorzej. Statystyki za rok 2022


Pamiętaj, aby przed zakupem zawsze sprawdzać cenę → Najniższe ceny gier znajdziesz na Ceneo.
Kupując za pośrednictwem naszego linku wspierasz rozwój naszego portalu, dziękujemy!


Dzięki, że doceniłeś nasz wkład i przeczytałeś ten wpis do końca! Jesteś częścią naszej społeczności i to od Ciebie zależą nasze dalsze kroki. Możesz nam pomóc:

  • zostawiając komentarz - wiele się nie napracujesz, a my dowiemy się na czym Ci zależy,
  • polub nasz fanpage na Facebooku, żebyś z łatwością otrzymywał informacje o naszej działalności,
  • daj znać znajomym - razem stworzymy wielką społeczność "Testerów Gier",
  • zasubskrybuj nasz kanał YouTube jeżeli chciałbyś, abyśmy publikowali więcej filmów.

Rembus

Humanista, pasjonat historii i języków obcych (przede wszystkim angielskiego) oraz j. polskiego. "Pececiarz" od urodzenia, choć posiada obydwie kieszonsolki Sony. Spokojny człowiek, który lubi pisać to, co czytacie :P.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *