World of Darkness powraca w wielkim stylu!

Powracamy do World of Darkness!

Wydawałoby się, że wraz z przejściem w nową edycję, White Wolf nie pójdzie śladami swoich dwóch wielkich tytułów: The Masquerade oraz Bloodlines. Tymczasem nic bardziej mylnego! Na Steamie pojawiły się dwie narracyjne gry paragrafowe z uniwersum World of Darkness, będące przygotowaniem gruntu pod wyjście pełnoprawnego tytułu związanego z Wilkołakiem: Apokalipsą.

Obie gry rozgrywają się we współczesnym świecie i poruszają problematykę, która obecnie jest jedną z bardziej istotnych. To tak zwana interaktywna opowieść, rozgrywka z pogranicza gry paragrafowej, gdzie decyzje podejmuje się w toku historii. Ich opisy na Steamie prezentują się następująco:

Wampir: Maskarada: Pijemy Krew A Wszyscy Nasi Przyjaciele Są Martwi to fascynująca opowieść stworzona i zilustrowana przez światowej sławy autorów – Zaka Smitha i Sarah Horrocks.

Opowiedziana w całości z perspektywy mobilnych wiadomości tekstowych, Pijemy Krew jest mocną, dojrzałą i momentami przerażającą opowieścią o twojej pierwszej nocy w narzuconej ci roli drapieżnika i ofiary. Czy prześladowany przez nieznanych wrogów i opanowany przez nienaturalny głód zerwiesz więź ze swoim człowieczeństwem, czy też może spróbujesz powrócić do starego życia? Czy dołączysz do starożytnej sieci spisków? A może odwrócisz losy sił starszych niż słowo pisane? Władasz straszliwą mocą, za którą zawsze przychodzi cena.

– Pokusa jest prawdziwa.

Pijemy Krew gracz wciela się w młodego artystę, który budzi się pewnego wieczoru, by odkryć, że nie jest już człowiekiem, za to czuje dziwny apetyt na krew innych.

Opis Uchodźcy brzmi zaś tak:

Osadzony we współczesnej Szwecji Mag: Wstąpienie: Uchodźca autorstwa Karin Tidbeck pozwala ci doświadczyć bieżącej problematyki społecznej i politycznej w czasie twojego przebudzenia na Prawdziwą Magyę – zdolność do samodzielnego kreowania rzeczywistości za pomocą mocy wiary. Wielu próbuje dołączyć do walki, w której ludzkie pojmowanie świata jest samo w sobie polem bitwy. Decyzje i działania, które podejmiesz w trakcie zaważą na losie świata i ludzi wokół ciebie… o ile paradoks i szaleństwo nie dopadną cię pierwsze.

– Wybierz między bezpieczeństwem a poświęceniem.

Uchodźcy wcielamy się w rolę wolontariusza pracującego w europejskim obozie dla syryjskich uchodźców. Bohater odkrywa, że magia istnieje, jest prawdziwa… i bardzo niebezpieczna. Mag: Wstąpienie zawsze miał ogromny potencjał do snucia opowieści trudnych, takich, w których wybór pomiędzy moralnością, pragmatyzmem a samym sobą był dopiero pierwszym aktem historii.

Miejmy nadzieję, że to dopiero początek planów White Wolfa – za przeniesienie Wilkołaka na konsolę będzie odpowiadać nikt inny jak fantastyczne studio Paradox Interactive, które to stworzyło takie tytuły jak Stellaris, Hearts of Iron czy Crusader Knights. Fabuła ma skupiać się na postaci wilkołaka, który owładnięty Szałem staje naprzeciwko świata ulegającego powolnej destrukcji. Czy uda mu się ochronić naturę przed coraz szerszymi kręgami zataczanymi przez cywilizację?

A wy? Co sądzicie? Zagracie w jeden z tych tytułów?

Emilia Wyciślak

Emilia Wyciślak

Polonistka, entuzjastka fantastyki, graczka RPG. W wolnym czasie, którego nie posiadam, pochłaniam dziesiątki książek, gier, filmów i seriali.